Tegevusvõtted lastele kellaaja õpetamiseks
· Tunniseier jalutab (lühike ja paks), minutiseier kõnnib (pikk ja paks), sekundiseier jookseb (pikk ja peenike).
- Näitlikustamine. Õpetada poole ja veerand õunaga, võrrelda osutite asukohaga kellal. Lapsed ise poolitavad õuna.
- Kasutada kella, mis rühmaruumi seina,l seostada seda päevakavaga ja igapäevategevustega.
- Seostada kella tundmist laste mänguga, nt. õpetaja ütleb, et kui pool tundi möödas, siis mängib seda mängu järgmine laps (laps ise vaatab kella).
- Õpetaja saadab kella vaatamist alati kõnega.
- Loovmängud nt „Arsti juures”.
- Õ/M „Näita kella”, igal lapsel mängukell , igale lapsele erinev kellaaeg, muidu vaatavad teise pealt, õpetaja teeb märkmeid, kas laps vastab õigesti.
- Enne tegevuste algust küsida lastelt, mis seinakell näitab.
- Väga hea numbrilaudadega Ravensburgeri mängukellade komplekt.
- Mängukellad pidevalt lastel kättesaadavas kohas, võiks olla väike lauakell ka nukunurgas.
- Mäng: üks laps annab ülesande, nt kell on pool kolm, teised panevad oma kellal selle aja ja tõstavad üles, juhtmängija valib uue ütleja.
- Paberist ringi poolitamine ja seostamine täis- ja pooltundidega.
- Luuletus „Kell” (kell üks- muna küps jne), laps näitab kellal aega.
- Laps sööb pool õuna ära, siis veel pool jne. Võrdleb sõbraga, kella seieritega. Tähtis, et lapsel on selged mõisted – terve, pool, veerand, kolmveerand.
- Kuulata vaikust 1 minut (sekundiseieri jälgimine).
- Lapsel peab olema selge, mida näitavad suur ja väike seier.
- Matemaatilised jutukesed, mille juures saab kella kasutada.
- Voltida ring neljaks ja kirjutada voltimiskohtadele kellaga sarnaselt 9, 12, 3, 6, vahele ka teised numbrid. Teha ka seierid, saab kasutada nii mängus kui õppetegevustes.
- Lapsed ise valmistavad papist kellad ja seierid, nendega õpitakse. Omavalmistatud asi on lapsele kõige huvitavam.
- Asetada põrandale arvukaardid kellakujuliselt. Lapsed ise on kordamööda suur ja väike seier.
allikas: http://www.lasteaed.net/
Koostas Ülle Kurvits
No comments:
Post a Comment