Tegevusvõtted lastele kellaaja õpetamiseks
·         Tunniseier jalutab (lühike ja paks), minutiseier kõnnib (pikk ja paks), sekundiseier jookseb (pikk ja peenike).
- Näitlikustamine. Õpetada poole ja veerand õunaga, võrrelda osutite asukohaga kellal. Lapsed ise poolitavad õuna.
 - Kasutada kella, mis rühmaruumi seina,l seostada seda päevakavaga ja igapäevategevustega.
 - Seostada kella tundmist laste mänguga, nt. õpetaja ütleb, et kui pool tundi möödas, siis mängib seda mängu järgmine laps (laps ise vaatab kella).
 - Õpetaja saadab kella vaatamist alati kõnega.
 - Loovmängud nt „Arsti juures”.
 - Õ/M „Näita kella”, igal lapsel mängukell , igale lapsele erinev kellaaeg, muidu vaatavad teise pealt, õpetaja teeb märkmeid, kas laps vastab õigesti.
 - Enne tegevuste algust küsida lastelt, mis seinakell näitab.
 - Väga hea numbrilaudadega Ravensburgeri mängukellade komplekt.
 - Mängukellad pidevalt lastel kättesaadavas kohas, võiks olla väike lauakell ka nukunurgas.
 - Mäng: üks laps annab ülesande, nt kell on pool kolm, teised panevad oma kellal selle aja ja tõstavad üles, juhtmängija valib uue ütleja.
 - Paberist ringi poolitamine ja seostamine täis- ja pooltundidega.
 - Luuletus „Kell” (kell üks- muna küps jne), laps näitab kellal aega.
 - Laps sööb pool õuna ära, siis veel pool jne. Võrdleb sõbraga, kella seieritega. Tähtis, et lapsel on selged mõisted – terve, pool, veerand, kolmveerand.
 - Kuulata vaikust 1 minut (sekundiseieri jälgimine).
 - Lapsel peab olema selge, mida näitavad suur ja väike seier.
 - Matemaatilised jutukesed, mille juures saab kella kasutada.
 - Voltida ring neljaks ja kirjutada voltimiskohtadele kellaga sarnaselt 9, 12, 3, 6, vahele ka teised numbrid. Teha ka seierid, saab kasutada nii mängus kui õppetegevustes.
 - Lapsed ise valmistavad papist kellad ja seierid, nendega õpitakse. Omavalmistatud asi on lapsele kõige huvitavam.
 - Asetada põrandale arvukaardid kellakujuliselt. Lapsed ise on kordamööda suur ja väike seier.
 
 allikas: http://www.lasteaed.net/
Koostas Ülle Kurvits






No comments:
Post a Comment