Peenmotoorika mõjutab taju selliseid omadusi nagu tähelepanu, mõtlemine, ruumiline taju, koordinatsioon, kujutlus, mälu ja kõne. Lapse kasvades on motoorika abiks nii riiete selgapanemisel kui ka lugemisel ja kirjutamisel. Lapse käelise tegevuse arendamine on oluline just esimeste eluaastate jooksul. Peenmotoorika areng on kirjutamise harjutamise eelduseks – kui käeliste tegevustega pole enne piisavalt tegeletud, jääb ka areng tähtede kirjutamise õppimisel aeglaseks.
Lugemis- ja kirjutamisoskus ei tule seega üleöö, vaid eeldab lapse ja täiskasvanu järjepidevat koostööd. Läbi mängulistetegevuste saab seda protsessi aga muuta lihtsamaks ning mõlemale osapoolele rõõmu valmistavaks tegevuseks.
Vaata veel:
Lugemis-ja kirjutamisoskuse eeldused.
Kõnearendus II:
http://koneline.weebly.com/tegevused.html
autor: Tallinna Pedagoogilise Seminari lektor Ingrid Veskiväli
Interneti avarustest leidsime paar head mängu peenmotoorika arendamiseks:
Lugemis- ja kirjutamisoskus ei tule seega üleöö, vaid eeldab lapse ja täiskasvanu järjepidevat koostööd. Läbi mängulistetegevuste saab seda protsessi aga muuta lihtsamaks ning mõlemale osapoolele rõõmu valmistavaks tegevuseks.
Vaata veel:
Lugemis-ja kirjutamisoskuse eeldused.
Kõnearendus II:
http://koneline.weebly.com/tegevused.html
autor: Tallinna Pedagoogilise Seminari lektor Ingrid Veskiväli
Interneti avarustest leidsime paar head mängu peenmotoorika arendamiseks:
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.