MTÜ Loovustuba blogi põnevate retseptide, ülesannete ja videotundidega. Loovustuba on loodud Sind toetama ja abistama. Meie kodulehe leiate logo alt_ www.loovustuba.ee
Friday, February 29, 2008
Tuesday, February 26, 2008
Vetevald Kaja keskuse Loovustoa tunnis
Kalade meisterdamise õpetus:
lõika papptaldrikust välja kolmnurk- see on kala saba. Kleebi saba taldriku külge.
Saad lahtise suuga apla kalakese . Värvi kala siiru-viiruliseks.
4-7 aastaste laste Loovustoa rütmas
Andreas, Liis ja Leho teevad egiptuse kujudele maalilist tausta
Liisi ja Laura loovad pilte stiilis "Avangard"
Sally stuudios Loovustoa rühmas valitses loominguline kaos
Tunni lõpus oli hiigel-kalal kaunis rüü seljas.
Lapsed töötasid märja ja kuiva ainega, patsutasid paberi tükke kala külge kinni ja paitasid kuldkalakestele kollased kleidid.
Caritase perekeskuse Loovustoa rühmas töötavad lapsed erinevalt: me maalime kätega, meile meeldivad pintslid ja me oskame värvidega imet teha
Koljale meeldivad põnevad pintslid, pulgad, rehad ja maalinoad
Mark leiutab oma stiili
Henri oskab hästi värvidega toimetada
Melissa teeb vahukoorevärvidega imet.
Saturday, February 23, 2008
KAS MINU LAPSELE SOBIVAD LOOVUSTUNNID LOOVUSTOAS
Beebide Loovustoa loovustundides töötavad lapsed(vanuses 6 kuud kuni 7 aastat) alates 2002.
aastast.
Meie õpetajad on Christina Lään, Nataly Vest jaTagli Pitsi. Loovustoa rühmad töötavad Kajakeskuses, Nõmme Kultuurikeskuses, Kesklinnas Sallystuudios, Põhja Tallinnas Caritase perekeskuses,Lasnamäel Trikatrei mängutoas, Pirita Vaba AjaKeskuses, Mähe Vaba Aja Keskuses ja ViimsiHuvikeskuses Nelgi tn. (teistes kohtades toimuvad analoogilised tunnid ei ole seotud Loovustoa brändiga, õppekava ega ka metoodikaga).
Loovustoa loovustundides saavad osaleda kõik lapsed, kelle vanemad seda lubavad. Meie rõõmsad lapsed on erinevad ning nende töö värvide, vee japaberiga on samuti väga erinev. Mõni laps soovib töötada pintsliga ja teine naudib näpumaali,käemaali ja jalamaali. Lapsed on erinevad, kuidkõik lapsed on sündides loovad ja avatud inimesed. Neil on erinevad eelistused jatingimused tegutsemiseks. Loovustundides töötavad lapsed selleks, et arendada käelist tegevust,mille tulemusel toetame kõne arengut, kehalistliikumist, koordinatsiooni ja palju muid lapselevajalikke oskusi. Loovustundides ei tööta mittetulevased kunstnikud, vaid rõõmsad ja tragidmaailmakodanikud. Kunagi võib-olla hakkab keegineist kunstnikuks, aga see ei ole eesmärk. Seega oluline on laste arendamine läbi käelise tegevuse.
Kuidas avastada lapse andeid loovustundides? Justnimelt loovustundides. Sest esimesed tunnidkuluvad teil harjutamise peale. Alles siis, kuiruum, õpetaja ja teised lapsed on tuttavad ningteie laps tunneb end keskkonnas turvaliselt,hakkab ta pöörama tähelepanu vahenditele jaasjadele mida tunnis kasutatakse. Varuge kannatustja jälgige oma last. Millises asendis teie lapselmeeldib töötada - istudes, lamades võiliikudes? Kas teie laps soovib kasutada pintslit (ärge sundige seda talle kohe peale)?Kas teie lapsele meeldib töötada suurelühispaberil või teha individuaalseid töid? Kasteie lapsele meeldib maalida, joonistada võivoolida? Loovustoas on igal nädalal uus teema jatöövahendid. Külastades mitut erinevat tundi,saate te leida oma lapsele meeldivamad jasobivamad teemad ja ained. Tundides kasutataksepudru- ja guaššvärve, vedelaid ja kleepuvaidaineid, tainast ja savi, jahu ja kruupe ningpalju-palju teisi erinevaid materjale. Teie laps ei peakatsuma igat ainet tunnis. Tähtis on, et ta saaksnautida tegevust ja sooritada endale meeldivaidülesandeid. Õpetaja ehitab loovustunnid ülesarvestades erinevate laste iseärasusi: tunnis onpõhitöö ja mitu lisatööd, rütmilaulukesed japillid. See annab võimaluse leida igas tunnismidagi meelepärast ja sobivat teie lapsele.
Loovustoa iseärasused: Me töötame segarühmades (mis tähendab, et tunnison lapsed alates 6 elukuust kuni 3 aastani koosemmede-isside, õdede-vendadega) ning arvestameiga lapse individuaalset taset ja ealisiiseärasusi. Igale lapsele jäetakse aega "omalajal" ja "omal viisil" ülesande lahendamiseni jõuda.Miks me töötame segarühmades, kui enim levinudon kindlad vanuserühmad? Esiteks on Loovustuba perekeskne. Tundi saavad tulla beebid lapsevanemasaatel koos vanema õe või vennaga (ka vanaema,vanaisa, hoidja või sõbraga). Teiseks, õpib lapssegarühmas rohkem jäljendades ja matkidesvanemaid lapsi (näiteks, näeb veel paigal istuvtita roomavat kaaslast, kes ringi liikudes ühtevõi teist korda saadab. Ei jää palju aega oodataja ahvatlev liikumisviis on juba selge. Või saabvanemate laste seltsis jälgida pintsli-pliiatsihoidmist. Emme ja sõber lõikavad kääridega justnii ja mitte teisiti. Teengi mina nii...).
Soovitusi lapsevanemale:
Lapse areng on pidev protsess. Käeline tegevus onosa sellest protsessist ning sellega saabalustada sünnist alates. Katsuge, silitage last,paitage tema käsi ja jalgu, vaadake talle silmaja kõnelege.
Esimesteks töövahenditeks on lapsevanema käed. Alguses tunneb beebi teiesoojust, lõhna ja maitset. Paarikuusele lapselesaate pakkuda päris värve ja pliiatseid. Beebi tunnetab nende olemust, tajub lõhna ja katsetab.Lapse liigutused on veel juhuslikud ja koordineerimatud ning pilk ei jõua käteliigutustega kaasa minna. Kuid esimene kogemus onsaadud. Maailm on ühe eseme, tunde, kogemuse võrra avaram.Pooleaastaselt saab beebi maalida ja joonistada,voolida ja meisterdada. Kas ta mõistab omategevuse põhjuse ja tagajärje seost? Selleks pole veel vajadust. Lapse tegevuse eesmärgiks on protsess. Meie keskendume tegevusele ja selle sisule.
Esimene suvi on aeg, mil laps saab lähemalttutvuda vee ja liivaga. Varustage laps ämbri, reha, labida japaari vormikesega. Neid saab asendada lusikas,puupulk, topsik ja kauss. Katsetage koos lapsega:kuiv ja soe liiv, märg ja külm liiv, voolav vesi,seisev vesi. Kaevake auke, tõstke liiva ühestanumast teise, täitke ämber liivaga ja keerakeümber. Liiv ja vesi on väga olulised lapse kõnearengus. Igasugune loov tegevus loob tingimusedlapse kõne, kuulmise, koordinatsiooni aga kakõndimise ja isegi arvutamise ja kirjutamise arenguks.
Mängige koos lapsega ja lapse kõrval. Olge temaläheduses ja mängige samasuguste asjadega.Kuid alati piirduge oma liivalossi ja paberiga, mitte ärge võtke lapselt ära rõõmu luua midagi ainult tema oma!!!Laps ei pea olema täiskasvanulikult täiuslikarhitekt. Teie lossid on erinevad ja see on tähtis.
aastast.
Meie õpetajad on Christina Lään, Nataly Vest jaTagli Pitsi. Loovustoa rühmad töötavad Kajakeskuses, Nõmme Kultuurikeskuses, Kesklinnas Sallystuudios, Põhja Tallinnas Caritase perekeskuses,Lasnamäel Trikatrei mängutoas, Pirita Vaba AjaKeskuses, Mähe Vaba Aja Keskuses ja ViimsiHuvikeskuses Nelgi tn. (teistes kohtades toimuvad analoogilised tunnid ei ole seotud Loovustoa brändiga, õppekava ega ka metoodikaga).
Loovustoa loovustundides saavad osaleda kõik lapsed, kelle vanemad seda lubavad. Meie rõõmsad lapsed on erinevad ning nende töö värvide, vee japaberiga on samuti väga erinev. Mõni laps soovib töötada pintsliga ja teine naudib näpumaali,käemaali ja jalamaali. Lapsed on erinevad, kuidkõik lapsed on sündides loovad ja avatud inimesed. Neil on erinevad eelistused jatingimused tegutsemiseks. Loovustundides töötavad lapsed selleks, et arendada käelist tegevust,mille tulemusel toetame kõne arengut, kehalistliikumist, koordinatsiooni ja palju muid lapselevajalikke oskusi. Loovustundides ei tööta mittetulevased kunstnikud, vaid rõõmsad ja tragidmaailmakodanikud. Kunagi võib-olla hakkab keegineist kunstnikuks, aga see ei ole eesmärk. Seega oluline on laste arendamine läbi käelise tegevuse.
Kuidas avastada lapse andeid loovustundides? Justnimelt loovustundides. Sest esimesed tunnidkuluvad teil harjutamise peale. Alles siis, kuiruum, õpetaja ja teised lapsed on tuttavad ningteie laps tunneb end keskkonnas turvaliselt,hakkab ta pöörama tähelepanu vahenditele jaasjadele mida tunnis kasutatakse. Varuge kannatustja jälgige oma last. Millises asendis teie lapselmeeldib töötada - istudes, lamades võiliikudes? Kas teie laps soovib kasutada pintslit (ärge sundige seda talle kohe peale)?Kas teie lapsele meeldib töötada suurelühispaberil või teha individuaalseid töid? Kasteie lapsele meeldib maalida, joonistada võivoolida? Loovustoas on igal nädalal uus teema jatöövahendid. Külastades mitut erinevat tundi,saate te leida oma lapsele meeldivamad jasobivamad teemad ja ained. Tundides kasutataksepudru- ja guaššvärve, vedelaid ja kleepuvaidaineid, tainast ja savi, jahu ja kruupe ningpalju-palju teisi erinevaid materjale. Teie laps ei peakatsuma igat ainet tunnis. Tähtis on, et ta saaksnautida tegevust ja sooritada endale meeldivaidülesandeid. Õpetaja ehitab loovustunnid ülesarvestades erinevate laste iseärasusi: tunnis onpõhitöö ja mitu lisatööd, rütmilaulukesed japillid. See annab võimaluse leida igas tunnismidagi meelepärast ja sobivat teie lapsele.
Loovustoa iseärasused: Me töötame segarühmades (mis tähendab, et tunnison lapsed alates 6 elukuust kuni 3 aastani koosemmede-isside, õdede-vendadega) ning arvestameiga lapse individuaalset taset ja ealisiiseärasusi. Igale lapsele jäetakse aega "omalajal" ja "omal viisil" ülesande lahendamiseni jõuda.Miks me töötame segarühmades, kui enim levinudon kindlad vanuserühmad? Esiteks on Loovustuba perekeskne. Tundi saavad tulla beebid lapsevanemasaatel koos vanema õe või vennaga (ka vanaema,vanaisa, hoidja või sõbraga). Teiseks, õpib lapssegarühmas rohkem jäljendades ja matkidesvanemaid lapsi (näiteks, näeb veel paigal istuvtita roomavat kaaslast, kes ringi liikudes ühtevõi teist korda saadab. Ei jää palju aega oodataja ahvatlev liikumisviis on juba selge. Või saabvanemate laste seltsis jälgida pintsli-pliiatsihoidmist. Emme ja sõber lõikavad kääridega justnii ja mitte teisiti. Teengi mina nii...).
Soovitusi lapsevanemale:
Lapse areng on pidev protsess. Käeline tegevus onosa sellest protsessist ning sellega saabalustada sünnist alates. Katsuge, silitage last,paitage tema käsi ja jalgu, vaadake talle silmaja kõnelege.
Esimesteks töövahenditeks on lapsevanema käed. Alguses tunneb beebi teiesoojust, lõhna ja maitset. Paarikuusele lapselesaate pakkuda päris värve ja pliiatseid. Beebi tunnetab nende olemust, tajub lõhna ja katsetab.Lapse liigutused on veel juhuslikud ja koordineerimatud ning pilk ei jõua käteliigutustega kaasa minna. Kuid esimene kogemus onsaadud. Maailm on ühe eseme, tunde, kogemuse võrra avaram.Pooleaastaselt saab beebi maalida ja joonistada,voolida ja meisterdada. Kas ta mõistab omategevuse põhjuse ja tagajärje seost? Selleks pole veel vajadust. Lapse tegevuse eesmärgiks on protsess. Meie keskendume tegevusele ja selle sisule.
Esimene suvi on aeg, mil laps saab lähemalttutvuda vee ja liivaga. Varustage laps ämbri, reha, labida japaari vormikesega. Neid saab asendada lusikas,puupulk, topsik ja kauss. Katsetage koos lapsega:kuiv ja soe liiv, märg ja külm liiv, voolav vesi,seisev vesi. Kaevake auke, tõstke liiva ühestanumast teise, täitke ämber liivaga ja keerakeümber. Liiv ja vesi on väga olulised lapse kõnearengus. Igasugune loov tegevus loob tingimusedlapse kõne, kuulmise, koordinatsiooni aga kakõndimise ja isegi arvutamise ja kirjutamise arenguks.
Mängige koos lapsega ja lapse kõrval. Olge temaläheduses ja mängige samasuguste asjadega.Kuid alati piirduge oma liivalossi ja paberiga, mitte ärge võtke lapselt ära rõõmu luua midagi ainult tema oma!!!Laps ei pea olema täiskasvanulikult täiuslikarhitekt. Teie lossid on erinevad ja see on tähtis.
Saturday, February 9, 2008
Loovustoa õpilased KUMUs
Täna me jalutasime suure muuseumi 5ndal korrusel.
Meie rännaku lõpppunkt oli Leo Lapini näitus "Koodid".
Kunstnik, L. Lapin, ise kirjutab oma töödest nii: "Mina seevastu lähtun abstraktsest struktuurist, mille muudan endale lähedasemaks - seega ka looduslähedasemaks - sellesse maalitud triipude-pindadega. Sageli ongi maalis kasutatud värvikooslus pärit mõnest looduselamusest, mis on siiski pigem minu sees kui must väljas elav maastik, mille on ellu äratanud Loodus. /.../ Nii nagu öeldud, on maalide struktuuri aluseks tarbimisühiskonna ja inimkonna tänase kultuuri põhisümbol vöötkood. See on tähtsaim visuaalne märk siinolemisest. Maalides ja samas ka kujustades, loon neis struktuurides energiavälju, mis sünnivad värvikasutusest. Värv aga saab alguse valgusest. David Bohm kirjutab mateeriast kui "jäätunud valgusest", sest igasugune mateeria kujutab endast valguse kondenseerumist mustriteks, mis, jäädes alla valguse kiirgusele, loovad meile tajutava ainelise maailma. Valgus toob sedaviisi meieni ka värvide maailma, arvatavalt kümme miljonit erinevat tooni, mis sisaldavad lisaks energiale ka informatsiooni - seega olemise tähendust. Need energiaväljad, täpsemalt värviväljad, sisaldavad ka tähendustevälju, mida ma oma maalide kujul vaatajale esitan".
Selleks et jõuda "Koodide" ja triipudeni tuli meil otsida valgust, valgusallikaid ja võluda värvi. Me saime seda teha erinevate väljapanekute juures, mis olid pimeduses ja valguses, olid värvilised ja must-valged. Läbi suure valguse jõudsime lõpuks triibuliste piltidega tuppa. Meie jalutuskäigu lõpus sündisid "avangardistlikud" kompositsioonid: aukudega paberi ja värviliste ribadega triibumaalim.
Friday, February 8, 2008
Sõbrapäeva mokalaat Viimsis
Olete oodatud SÕBRAPÄEVA MOKALAADALE 8 veebruaril reedel kell 11-12.
Seekord kohtume Viimsi Huvikeskuse kunstiklassis (Nelgi teel, vallamajaga ühes hoones).
See on tasuta meisterdamispäev lastele ja vanematele.
Koos õpetaja NAtalyga saavad lapsed teha meeneid sõbrapäevaks ja õpetaja Christina meisterdab koos emmede ja issidega. Avaras kunstiklassis jätkub ruumi nii suurtele kui ka väikestele.
Võtke kaasa vahetusriided, mida tohib määrida ja käterätik, et oleks mugav pesta.
Kõik vahendid on kohapeal